22.4.17

Co zawiera prawdziwy ocet jabłkowy?

Naturalny ocet jabłkowy zawiera bardzo dużo cennych składników odżywczych. 

Należy tu wspomnieć choćby o istotnych dla zdrowia składnikach mineralnych, jak również aminokwasach, biorących udział we wszystkich procesach życiowych.

Polecany jest ze względu na dużą zawartość potasu, wapnia, fosforu i sodu. W occie jabłkowym znajduje się około 20 najważniejszych substancji mineralnych i mikroelementów, a także kwasy octowy, mlekowy i cytrynowy, cenne substancje balastowe, cały szereg fermentów i aminokwasów.

Również cały szereg enzymów i aminokwasów, pektynę i bioflawonoidy. Związki te rozszerzają naczynia krwionośnie, usprawniając tym samym ukrwienie wszystkich organów. Ich oddziaływanie umożliwia leczenie żylaków i hemoroidów. Ponadto obecności flawonoidów organizm lepiej przyswaja witaminę C.

W skład octu jabłkowego wchodzi również prawdziwy szlagier ostatnich lat – beta-karoten. Związek ten chroni skutecznie przed oddziaływaniem wolnych rodników, które wraz z postępującym zanieczyszczeniem środowiska w coraz większym stopniu występują w ludzkich organizmach, atakując komórki. Obciążenie wolnymi rodnikami jest przyczyną przedwczesnego starzenia się, chorób serca, zaburzeń immunologicznych, zaćmy, a nawet schorzeń nowotworowych.

Ocet jabłkowy zawiera także następujące i nieodzowne dla życia składniki: chlor, żelazo, fluor, potas, wapń, miedź, magnez, sód, fosfor, siarkę, krzem. Witaminy: A1, B1, B2, B6, C, E, P oraz prowitaminę beta-karoten.

Wszystkie składniki octu jabłkowego są łatwo przyswajalne przez organizm.


3 komentarze:

Anonimowy pisze...

woow… mnóstwo witamin, ten ocet jest obłędny w takim razie, wczoraj mi koleżanka wieczorem o nim opowiadała i postanowiłąm dzisiaj poszukać informacji o nim, ciekawa jestem jak działa, mam ostatnio trochę problemów ze zdrowiem, głównie koncentracją i zaburzeniem odżywiania, może ten ocet mi pozwoli to rozwiąząc? czytałam właśnie też i tutaj, ze ta przpyrawa możesz też leczyć. i podobno pomaga jeszcze przy wadze.

Anonimowy pisze...

Jestem zaskoczona ile wiesz o occie jabłkowym :o

Anonimowy pisze...

myślę, że najważniejsze jest to, że organizm nie usuwa tych witamin, tylko przyswaja bez problemu. co mi z tego, że nałykałabym się tabletek, a wszystko i tak bym wydaliła.